Hej alla medlemmar!

Vi kan berätta att Folkets hus släppt biljetterna till Ellas kapell. Biljetterna kan köpas på Folkets hus hemsida https://www.lidkopingsfolketshus.se/evenemang/Ellas+kapell/  Koden för medlemsrabatt är ELLAS

Vi vill också informera om ett regionalt projekt som vi i Lidköpings konsertförening engagerat oss i, "Kammarmusiklyftet VGR". Tillsammans med andra kammarmusikföreningar i Västra Götalandsregionen har vi fått beviljat 600.000 kr från regionens kulturnämnd i syfte att sprida kammarmusik till invånare som normalt inte nås av det utbud som finns. Det har resulterat i ett antal konserter för barn och äldreboende i Lidköping nu under hösten. Det är Lidköpings kommun som står som arrangör och eftersom flertalet konserter inte är öppna för allmänheten har vi inte tagit med dom i vår programfolder. Vi gör heller inte någon marknadsföring. Men det är alltså vi i Lidköpings konsertförening som fixat pengarna.

Under perioden 26-29 september kommer Trio Sjöströmska (Annie Svedlund violin, Märta Eriksson viola, Lisa Reuter cello och Hilda Rydman skådespelare/mimartist) att ge sammanlagt 10 skolkonserter. Alla barn i årskurs 2 i Lidköpings kommun kommer att få vara med om detta. Konserterna ges på Esplanadteatern och det är kultursamordnaren Martin Wahlqvist på Kultur & Fritid som håller i det hela.

Duo Granmo-Berg (Tobias Ganmo violin och Daniel Berg marimba) ger en lunchkonsert på biblioteket nu på fredag 9 september kl. 12.00. Dit är alla välkomna. 8 och 9 september gör dom också en serie spelningar på Solhaga och Majgårdens äldreboenden.

Duo Ek-Jansson (Helena Ek sång och Peter Jansson bas) ger en konsert på biblioteket den 28 september kl. 18.30. Den konserten är  öppen för alla. Den 29 sepbember spelar dom på Tolsjö och Bräddegårdens Seniormötesplatser.