Tyvärr tvingas vi åter igen att konstatera att Covid-19-pandemin fortsätter. Detta gör att vi nu även måste ställa in konserten den 27 november med jazzsångerskan Sinne Eeg och pianisten Jacob Christoffersen. Vi hade i det längsta hoppats att det skulle gå att genomföra konserten, men under de nu rådande omständigheterna går det inte. Men tappa inte hoppet - det pågår förhandlingar med duons manager om att flytta fram turnén till nästa höst. Om allt går som vi vill så kommer duon till oss i september 2021.

Ni som redan köpt biljetter till konserten uppmanas att kontakta info@folketshus-lidköping.se för information om återköp av biljetter.

Det har varit ett mycket turbulent år för alla kulturarrangörer, så även för oss. Vi är stolta över att vi lyckats engagera så många fina artister, men sorgsna och besvikna över att programmet inte kunnat genomföras på det sätt som det var tänkt.

Under hösten har dock tre konserter kunnat genomföras med begränsat antal åhörare, 50 personer. Flöjtkvartetten 40 f i S:t Sigfrids kyrka, The Nordic Baroque Band med två konserter i S:t Nicolai kyrka och vinnarna i bienalen Ung & Lovande, Duo Winiarski/Carron, i Stenhammarkyrkan. Dessa konserter rönte stor uppskattning av såväl åhörare som kritiker.

Vi i styrelsen planerar för ett fint musikår 2021, om än med risk för fortsatta publikrestriktioner. Gå gärna in på vår hemsida där större delen av programmet för våren 2021 finns inlagt. www.lidkopingskonsertforening.se

Styrelsen vill nu tacka alla medlemmar för ert stöd under det gångna året. Vi hoppas på ert stöd även i fortsättningen så att vi kan säkerställa ett fortsatt rikt musikliv i Lidköping.

Gunnar Erstorp