Den 27 april hade vi vårens sista konsert, Barockmusik på Vänermuseet. Trots konkurrens från tre andra musikevenemang i stan samma dag hade vi 51 åhörare vilket vi är mycket nöjda med. Anders Ericson på teorb och barockluta och Kristine West på travers- och blockflöjt uppfyllde också mer än väl våra högt ställda förväntningar och bjöd på mycket fint spel.

Nu gör vi uppehåll fram till vår sommarkonsert i Stadsträdgården med Skallsjö Sommarorkester den 25 juli.

Höstens program är utlagt på hemsidan, http://www.lidkopingskonsertforening.se/kalender. Programkalendern kommer vi att skicka ut i slutet av augusti men boka gärna in höstens konserter redan nu!

Vi startar lördag 21 september i Kylandersalen med en mycket intressant duo, Tania Naranjo på flygel och Minna Weurlander, accordeon. Det blir musik som vi aldrig hört tidigare. Virtuost, rytmiskt, melodiskt, i gränslandet mellan världsmusik, jazz och klassisk konstmusik, med rötterna i latinamerikansk och finsk musiktradition.

Senare i höst ser vi fram emot två evenemang med riktiga världsartister, Musica Vitae med Lisa Larsson den 23 oktober och Roland Pöntinen, piano solo i S:t Nicolai, den 9 november. Därutöver bjuder vi på två konserter med yngre men ändå mycket välmeriterade musiker, Duo Nakamura / Stevensson på piano/fagott den 5 oktober och pianotrion Vallin - Lindberg - Johansson den 30 november.

Programmet för våren 2020 håller också på att ta form. Bl.a. kommer vi att bjuda på Bobo Stenson, piano solo, den 25 januari, den islänska trion Frón med flöjt, cello och piano den 4 april och Kungsbackatrion den 25 april. Fler konserter tillkommer.

En fin sommar och på återseende!

önskar Styrelsen i Lidköpings Konsertförening