Med kort varsel kommer här en påminnelse om vår sommarkonsert med Skallsjö sommarorkester

Måndag 31 juli kl. 19.00. Dina-scenen, Stadsträdgården, Lidköping

Foto Madelene Sandmer

Ett kärt återseende blir det på måndag när Skallsjö sommarorkester gästar oss på Dina-scenen med ett knippe musikaliska pärlor, blandat gammalt och nytt, under ledning av Carl Vallin. Ensemblen har besökt oss flera gånger tidigare, senast 2021 då de p.g.a. pandemin inte kunde ge konsert i stadsträdgården utan i stället spelade i smågrupper runt om i stan.

Vi har varit i valet och kvalet om vi skulle genomföra konserten i Stadsträdgården eller flytta den till Nicolaikyrkan. Vädret har ju varit minst sagt ombytligt sista veckan. Enligt den senaste prognosen i dag på morgonen får vi uppehållsväder och närmast vindstilla på måndag kväll och orkestern spelar gärna på Dinascenen trots regnrisken. Så vi hoppas på en fin kväll och god publikuppslutning, med eller utan paraplyer!

Mer info på https://lidkopingskonsertforening.se/kalender/kalender-20220728-sommar-i-tradgarden

Vi kan också berätta att programmet för hösten är klart och ligger utlagt på hemsidan https://lidkopingskonsertforening.se. Medlemsbrev med programfoldrar kommer i månadsskiftet augusti-september.