Händelkonserten lördag 21 mars är inställd p.g.a. coronavirusepidemin. Vi hoppas kunna kompensera detta genom att arrangera ett körevenemang i S:t Nicolai någon gång i höst. Vi hoppas också kunna återkomma med det tidigare annonserade oratoriet av Fanny Mendelssohn Hensel + Händels Messias vid ett senare tillfälle.

Även konserten med den isländska trion Fròn den 4 april är inställd.

Hur det blir med Kungsbackatrion den 25 april är inte bestämt. Vi återkommer så snart vi vet. Om även den konserten blir inställd så lovar vi göra vad vi kan för att få hit dem våren 2021 i stället.

Vi beklagar den uppkomna situationen. Vi behöver musiken och det är verkligen sorgligt att vi missar så mycket under denna regniga vårsäsong. Men - det kommer en tid efter coronaepidemin också och vi kan redan nu utlova en fullmatad höstsäsong med flera konserter av bästa märke:

Lördag 5 september kommer flöjtkvartetten 40f att ge två konserter, först en barnkonsert på biblioteket och sedan en "vuxenkonsert" på Vänermuseet. Lördag 26 september ger The Nordic Baroque Band en konsert med 1700-talsmusik i S:t Nicolai. Torsdag 22 oktober kommer Duo Winiarski-Carron, vinnare i kammarmusiktävlingen "Ung och lovande", på cello/piano, till Musikskolan. Torsdag 12 november får vi besök av världsartister, Vertavokvartetten, som ger en konsert med verk av Beethoven och Mendelssohn-Hensel. Och om det blir som vi hoppas så avslutas säsongen med ett körevenemang i S:t Nicolai i månadsskiftet november-december.