Bästa medlemmar i Lidköpings konsertförening!

I lördags hade vi vår tolfte och sista konsert för året i och med konserten med Trio Vallin  – Lindberg – Johansson i Kylandersalen på Musikskolan. Vi fick uppleva en fin konsert med den ungdomliga trion, där de med stor entusiasm och musikalitet visade att återväxten inom kammarmusiken i Sverige är mycket god.

Vi kan se tillbaka på ett mycket framgångsrikt år för föreningen med ett ökande antal medlemmar och genomgående en större publik på våra konserter. Detta gör att vi med tillförsikt och frimodighet kan presentera ett rikt varierat program av hög kvallitet för våren – sommaren 2020.

Vi har under vårsäsongen två jazzkonserter av bästa märke, en solokonsert med pianisten Bobo Stenson och en konsert med Rigmor Gustafsson med trio. Det blir en romansafton med bl.a. sopranen Ida Falk Winland, vidare kommer Fanny Hensels Oratorium att framföras av bl.a. S:t Nicolai Vocalis. Ett samarbete med nätverket ”Kammarmusik i Väst” gör det möjligt att presentera den internationellt erkända isländska Trion Frón. Vårsäsongen avslutas med Kungsbackatrion, en pianotrio i världsklass. Skallsjö sommarorkester är välbekant genom de två senaste somrarnas konserter i Stadsträdgården och den 23 juli återkommer de till Lidköping.

Se hela programmet på vår hemsida www.lidkopingskonsertforening.se

Vi vill nu tacka alla våra medlemmar och medhjälpare för det gångna året och samtidigt önska er alla Ett Gott Nytt Musikår 2020!

För styrelsen i Lidköpings konsertförening

Gunnar Erstorp

ordförande

PS - Ett julklappstips: Medlemsskap i Lidköpings Konsertförening för 250 kr ger 50 kr rabatt på alla våra konserter under 2020 och 50% på konserterna i kammarserien i Vara konserthus! DS