Som ni vet är vår planerade sommarkonsert i Stadsträdgården den 23 juli inställd. Med detta nyhetsbrev vill vi ge er några tips om att det ändå finns möjligheter att njuta av Skallsjö sommarorkester denna sommar.

Orkestern har en ny hemsida https://sommarorkester.com/ som är värd ett besök. Där finns aktuell information om orkestern, program för årets sommarturné med spelningar i Vänersborg och Älvängen 22-24 juli och länkar till några korta videokonserter, t.ex. https://www.youtube.com/watchv=Kfa2YthkodU&feature=emb_title och https://www.youtube.com/watch?v=rP-IbKZgz0w

För den som vill höra orkestern eller delar av den på hemmaplan finns möjlighet att boka en konsert i privat regi. Så här skriver orkesterledaren Carl Vallin i ett mail till oss:

"Dessutom har vi sjösatt ett koncept där privatpersoner själva kan boka en inkarnation av orkestern till sin egen trädgård, eller varför inte tillsammans med grannarna. Söndagen den 26/7 är helt avsatt till dessa konserter och därmed skulle vi kunna ta oss till Lidköping på något vis. Kanske är det något värt att skicka ut till era (och kanske även våra) mest trogna konsertbesökare i Lidköping? Vi är förberedda med repertoar som passar besättningar på 4-23 personer, och har egna tält förberedda ifall det skulle regna."

Om någon är intresserad av detta, tag direkt kontakt med Carl på tel. 0733-304449.

Vi ser fram emot sommaren 2021 då vi förhoppningsvis får se och höra denna ungdomliga och vitala orkseter igen!

Med vänlig sommarhälsning