Covid-19-pandemin fortsätter att sätta käppar i hjulet för oss. Tyvärr och med stor besvikelse måste vi nu meddela att konserten torsdag 12 november är inställd.

Vertavokvartetten, som vi planerat från början, kan inte komma eftersom en av medlemmarna är bosatt i Oslo och förhindras av de norska karantänsbestämmelserna. Som ni kunnat se på vår hemsida så har vi med kort varsel fått fram en ersättning i form av en hornkvintett med musiker från Göteborgsoperan. Nu måste vi backa även den gruppen till följd av att Folkhälsomundigheten skärpt restriktionerna och Lidköpings församling stängt kyrkolokalerna. Sorgligt men ofrånkomligt.

Ni som har köpt biljetter kommer att bli kontaktade av Kulturbiljetter för återbetalning.

Vår förhoppning är att vi ska kunna ta hit Vertavokvartetten någon gång under 2021 för en extra konsert utöver vårt ordinarie konsertprogram.

Vi vet inte hur länge de skärpta restriktionerna kommer att gälla, men vi hoppas att det ska räcka med de tre veckor som beslutats och att årets sista konsert med jazzsångerskan Sinne Eeg och pianisten Jacob Christoffersen i Folkets hus ska kunna genomföras som planerat.

Juloratoriet, som vi hade planerat till lördag 19 december, kommer däremot inte att framföras.

Med hopp om bättre tider